DE LA VILLE DE PARIS.
447
[i57a]
sommes, asscavoir les taxez à dix livres tournois et au dessoubz par execution et vente de leurs biens à l'instant, etquandà ceulx cottisez au dessus de lad. somme de dix livres, par garnisons et autres con­trainctes accoustumées en tel cas. Et si trouvez au­cunes maisons fermées, faictes les ouvrir reaulment et de faict, present le Quartenier, et en son absence present le cinquantenier du quartier, et deux notables voisins, le tout nonobstant oppositions ou appella­tions quelzconques; vous faisant payer des comman-
démens et executions, à raison de six solz parisis, et pour vente de biens huict solz parisis chacun, le (out suivant ce qui nous a esté ordonne par nossicurs de la court de Parlement. Si n'y faictes faulte et dc ce nous faire voz procès verbaulx, sur peyne de s'en prendre à vous, en voz noms, ainsi que lesd, sieurs de la Court veullent faire contre nous.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le premier jour de Mars mil vc soixante douze. »
DLV [CCX1.II].
- [Mesures de précaution prises X l'occasion du dégel
ET DE LA FONTE DES NEIGES.] 3 mars 1572. (A, fol. 296 r°; B, fol. 218 r".) ,
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
tt Affin de donner cours aux eaues et neiges fondues par le dégel, et empescher les retenues et amas d'iceulx en ceste Ville, il est ordonné à m" Guil­laume W Guillain, Maistre des œuvres d'icelle, de faire mectre tous les [pauvres] vallides et enchesnezde la Ville le long des esgoux, lors dud. dégel, pour net­toyer et donner cours ausd, eaues et neiges fondues, et faire en sorte qu'ilz ne regorgent et ne soient au­cunement retenues en aulcuns lieulx de iad. Ville.
"Faict au Bureau dc lad. Ville, le troisiesme jour de Mars mil vc soixante ct douze.»
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris. "Sire Nicolas Paulmier, Quartenier de lad.. Ville,
d'aultant qu'au dégel prochain, les glaces et neiges pourront apporter grandes incommoditez en vostre quartier et atterrissement à 1» riviere, s'il n'y estoit pourveu, nous vous mandons que enjoignez à lons les bourgeois de vostred. quartier de faire nettoyer de­vant leurs maisons, amasser et entasser contre icelles les immondices, affin qu'ilz n'empeschent le cours du ruisseau, lesquelles immondices seront prinses pai­les boueurs et menées aux lieux pour ce ordonnez, et que les neiges et glaces estant fondues puissent couler, pour obvier a l'aterrissement d'icelle riviere, suivant l'ordonnance publiée sabmedy dernier. Si n'y faictes faulte.
" Faict au Bureau de lad. Ville t'2', le lundy troisiesme Mars mil v° Lxxii.n
Pareilz Mandemens ont esté expédiez aux autres Quarteniers de lad. Ville, chacun pour son regard W.
DLVI [CCXLI.II]. — [Saisie des rateaux vides sur les ports de Paris.];
7 mars 1572. (A, fol. 296 v"; B,.fol. 218 v°.)
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris..
«U est enjoinct au premier sergent dc lad. Ville sur ce requis, de saisir et arrester tous et chacuns les basteaux estans ès portz de ceste ville de Paris, vuydes, et iceulx bailler en bonne et seure garde, jusques ad ce que ceulx à qui ilz appartiennent soient
comparuz par devant nous, pour respondre aux con­clusions du Procureur du Roy et de la Ville, et, quant aux basteaux chargez de danrées et marchan­dises, bailler aussi assignation pour comparroir par devant nous, les Prevost et Eschevins, et respondre comme dessus.
"Donné au Bureau de lad. Ville,, le septiesme jou u de Mars hl vc lxx-i..»<
(*' «Guillaume-manque dans A.
(s) sau Bureau de Iad. Viller) manque dans A.
(3> Cos deux, lignes ne se trouvent que dans leRegistreBi.